Resisting from the state. Strategies "from below" facing the polices management towards cambiemos mandatory high school attendance

Authors

  • Maida Diyarian Universidad de Buenos Aires
  • Inés Rodriguez Moyano Universidad de Buenos Aires

DOI:

https://doi.org/10.35305/rece.v2i16.665

Keywords:

Educational policies, Conservative restoration, Resistance, High school, Buenos Aires

Abstract

This article analyzes the systems of government aimed at guaranteeing the mandatory high school at the local level in the context of conservative restoration. Based on a qualitative study, the present work analyzes the views of the referents of intermediate management on the orientation of educational policies during 2015 - 2018 in Buenos Aires as well as the strategies of resistance at a local scale to expanding the right to education.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Maida Diyarian, Universidad de Buenos Aires

Licenciada en Sociología (UBA) y Maestranda en Ciencias Sociales con Orientación en Educación de FLACSO. Ha sido docente de Sociología de la Educación en la Facultad de Ciencias Sociales de la UBA y en el Instituto de Educación de la Universidad Nacional de Hurlingham. Actualmente se desempeña como Investigadora del Proyecto UBACYT " Políticas públicas y derecho a la educación en la Argentina del siglo XXI. Análisis sobre las trayectorias de las políticas educativas en un país federal. Dir. Myriam Feldfeber, sede Instituto de Investigaciones en Ciencias de la Educación-UBA. Ha realizado trabajos de investigación en el campo de políticas públicas y desigualdades sociales y escolares.

Inés Rodriguez Moyano, Universidad de Buenos Aires

Socióloga y Magister en Investigación en Ciencias Sociales (UBA). Doctoranda en Ciencias Sociales por la UBA y Profesora adjunta de la materia Sociología de Educación en la Carrera de Sociología (FSOC-UBA). Profesora de posgrado en la Maestría en Educación Virtual de la Universidad Nacional de Quilmes a cargo del Seminario de “Educación y Sociedad”.

Published

2021-09-28

How to Cite

Diyarian, M. ., & Rodriguez Moyano, I. (2021). Resisting from the state. Strategies "from below" facing the polices management towards cambiemos mandatory high school attendance. Revista De La Escuela De Ciencias De La Educación, 2(16). https://doi.org/10.35305/rece.v2i16.665

Issue

Section

Artículos científico-académicos