This is an outdated version published on 2021-09-28. Read the most recent version.

Conditions, regulations and teaching work experiences: the case of the Universidad Nacional del Sur

Authors

  • Julieta Rodera Universidad Nacional del Sur
  • Verónica Soledad Walker Universidad Nacional del Sur

DOI:

https://doi.org/10.35305/rece.v2i16.678

Keywords:

University Teaching Work, Experiences, Working conditions, Virtuality

Abstract

The article presents advances of an ongoing investigation on the conditions, regulations and experiences of teaching work at the Universidad Nacional del Sur (UNS, Argentina).

Part of the analysis of 21 semi-structured interviews carried out with teachers of different categories and dedication of four academic units is shared and data provided by a structured survey applied to a sample of 516 teachers of the institution is recovered.

            The work is divided into four sections. The first presents the theoretical perspectives assumed as starting points for the study. The second contains a brief description of the UNS, the institution where the study was carried out. The third deals with the analysis of the interviews and surveys conducted, as follows: starting as a university teacher, working at the university, forced virtualization of University Teaching Work in the context of a COVID-19 pandemic. Finally, a series of final reflections is outlined.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Julieta Rodera , Universidad Nacional del Sur

Estudiante de la Licenciatura en Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional del Sur (UNS, Argentina). Actualmente se encuentra realizando la tesina de grado y con una Beca para Alumnos Avanzados de la Universidad Nacional del Sur. Ha participado en Proyectos de Grupos de Investigación dentro del Departamento y actualmente integra un proyecto sobre formación y trabajo docente en la universidad. Ha presentado ponencias en congresos y jornadas académicas.

Verónica Soledad Walker , Universidad Nacional del Sur

Doctora en Didáctica y Organización Educativa por la Universidad de Málaga (UMA, España), Especialista en Ciencias Sociales con Mención en Evaluación e Investigación Educativa por la Universidad Nacional de Quilmes (UNQ, Argentina), Licenciada y Profesora en Ciencias de la Educación por la Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires (UNCPBA, Argentina). Actualmente se desempeña como Profesora Adjunta por concurso de los Departamentos de Humanidades y Economía para la Licenciatura en Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional del Sur (UNS, Argentina). Ha participado en diversos proyectos de investigación y actualmente dirige un Proyecto Grupal de Investigación radicado en la UNS sobre formación y trabajo docente en la universidad. Es autora y coautora de capítulos de libros, artículos de revistas con referato y ponencias en eventos científicos. Sus líneas de investigación son las políticas universitarias de evaluación, la formación universitaria y el trabajo docente en la universidad.

Published

2021-09-28

Versions

How to Cite

Rodera , J. ., & Walker , V. S. . (2021). Conditions, regulations and teaching work experiences: the case of the Universidad Nacional del Sur. Revista De La Escuela De Ciencias De La Educación, 2(16). https://doi.org/10.35305/rece.v2i16.678

Issue

Section

Artículos científico-académicos